20 Mayıs 2013 Pazartesi

Güneş Demirel'den "Şimdi Benimsin"

Güneş Demirel'in ilk romanı Şimdi benimsin; çok önemli toplumsal sorunlarımızı işlemesi nedeniyle oldukça değerli benim için.

Kendisiyle evlenmesi uygun görülen kişinin bir başkasına kaçması karşısında töreye uyarak, beşik kertmesinin kaçtığı adamın kız kardeşine tecavüz eden Fırat, hiç bir suçu olmayan, töre denen şeyin ne olduğunu dahi bilmeyen on sekiz yaşında tecavüze uğramış, tecavüz sonrasında ailesinden destek
alamadığı için tecavüzcüsüyle evlenmek zorunda kalan (!) Elif, romanımızın baş kahramanları...

Bir tecavüzün bir genç kızda yarattığı depresyondan çok, önce destek olmayaçalışırken, sonra "etraf ne der" korkusuyla kızlarına sahip çıkmak yerine bir an önce onu kabul edebilecek birine yamamaya çalışan ailesi karşısında hayretler içinde kalıyorsunuz. Bir taraftan Fırat'ın zamanla Elif'e olan sevgisiyle Fırat'la birlikte affedilmeyi beklerken, bir taraftan da kendinizi Elif'in yerine koyarak kimseyi affedemiyorsunuz.

Konu gerçekten hassas, Güneş Demirel'in anlatımı gerçekten güçlü. Anlatım kipinin cümleden cümleye değişmesi, yer yer yazım hataları zaman zaman rahatsız edici olsa da yine de çok başarılı bir "ilk" bana kalırsa. Yıllar sonrasını anlatan son 4,5 sayfayı da çıkartacak olursak daha da başarılı.

Ben sevdim yine de, eline sağlık Güneş Demirel'in...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder